Fleurbaaij Totaal Afbouw

Lef om het anders aan te pakken

Fleurbaaij Totaal Afbouw is een energiek afbouwbedrijf dat excelleert in het leveren van zorgeloze afbouwervaringen voor haar klanten. Binnen Fleurbaaij zijn verschillende expertises te vinden, waaronder het leveren van effectieve en mooie akoestiek-verbeterende oplossingen. “Onze oplossingen passen altijd naadloos in het interieur en de sfeer van de bewuste ruimte zónder aan effectiviteit in te leveren. Onze oplossingen worden specifiek voor een ruimte ontworpen en voegen veelal ook qua design echt iets toe. Hierdoor wordt het verblijf en/of gebruik van de bewuste ruimte door de gebruiker als veel prettiger ervaren, en daar doen we het uiteindelijk voor.” aldus Pieter Haafkes, directeur van Fleurbaaij.
“We zijn sterk in het berekenen, ontwerpen en plaatsen van de juiste oplossingen voor onze klanten, maar hadden het gevoel dat we met de akoestiek-tak niet optimaal presteerden. We merkten dit zowel op operationeel als op commercieel vlak. We hadden het gevoel dat we gewoon niet met de juiste dingen bezig waren een daardoor tegen de stroom in aan het roeien waren. We hebben een aantal zaken zelf geprobeerd om te verbeteren maar kwamen er niet goed uit. Gelukkig had het team het lef om aan te geven dat ze externe hulp nodig hadden. Daarom hebben we samen met de businesscoaches van IMPACT on the Job een succesvolle 100-Dagen Challenge opgestart.”

Het team aan het woord

We zijn een enthousiast team en zien overal kansen. Hoewel dit een kracht is, hadden we er ook wel behoorlijk last van. In de dagelijkse praktijk waren we veel te veel bezig met rand- en bijzaken. Er is nu veel meer focus op wat we wél goed willen doen. Hierdoor hebben we meer plezier in het werk en hebben we meer tijd over voor de dingen die écht bijdragen aan onze doelen.
Marloes Bussink , Akoestisch ontwerper
We zijn gestart met de basisvraag: ‘Waar gaat het ons en onze klanten eigenlijk écht om?’ Vanuit het onderdeel ‘purpose-bepaling’ hebben we een scherpe koers kunnen bepalen. We weten nu beter voor welke klanten onze dienstverlening het meest waardevol is en aan welke klanttrajecten wij zelf het meeste plezier beleven. Dit was, en is de basis voor onze acties en het is ongelofelijk wat er binnen 100 dagen is gepresteerd!
Marco Koolmees , Manager financiën en organisatie

En nu doorzetten

“Wat ons het meest heeft opgeleverd is het uitproberen van onze ideeën in de praktijk. Tijdens de vergaderingen lijken alle ideeën en keuzes goed te zijn, maar in de praktijk blijkt pas echt de waarde. Wat hiervoor nodig is? Focus en ritme, dwars door de hectiek van de dag heen toch je experimenten en acties uitvoeren. Ook persoonlijk vroeg dit het een en ander van ons. Het werd eerst even nog drukker dan het was omdat bestaande klantbeloften moesten worden nagekomen en daarnaast wil je ook nog nieuwe dingen proberen. Het bleek echt lastig om, ondanks al onze energie en goede voornemens, door deze fase heen te komen. We hebben samen echt moeten leren om te blijven praten met elkaar en ‘nee’ te zeggen tegen opdrachten waarvan we de keuze hadden gemaakt om die niet meer te doen.
We zijn nu ruim 100-dagen verder en hebben het nog steeds druk, maar het zijn nu wel opdrachten waar we echte waarde kunnen toevoegen en energie van krijgen. We hebben flinke ambities en zijn er dus nog niet, maar als we focus en ritme houden worden we iedere dag een beetje beter!”

Krachtige keuzes maken

“Tijdens de Challenge werden we ons er steeds beter van bewust waar onze echte uitdaging lag. Wat wij als team echt lastig vonden was het maken van de juiste keuzes. We maakten onze keuzes veelal ‘in het moment’ en onder grote tijddruk. De keuzes waren dan vaak gebaseerd op onze eerste ingevingen en zorgde voor ineffectieve ‘uitzonderingssituaties’ in ons proces. Uit analyse bleek dat we het maken van uitzonderingen en incidentmanagement tot een kunst hadden verheven. Hierdoor ging veel tijd verloren, ontstonden er frustraties en hadden we niet de commerciële slagkracht die we graag wilden hebben.
Met de Challenge zijn we teruggegaan naar de kern,… écht kiezen voor welke klanten willen we nu eigenlijk het liefste werken? Hierin hebben we eerst krachtige keuzes gemaakt waardoor we meer rust in de uitvoering hebben gecreëerd. Daarna zijn we volop gaan experimenteren met verschillende manieren van prospect- en klantbenadering om uit te vinden welke manier het beste werkt en het beste bij ons past.”

Benieuwd wat we voor jouw team kunnen doen?

Maak vrijblijvend een afspraak
2018-04-08T19:56:14+00:00